Stad Antwerpen

Ben jij een digital native die onze online positionering wilt versterken? Weet je alles van online ads, mailing campagnes, social media en SEO? Goesting om aan de slag te gaan voor Arenberg, OLT Rivierenhof, MAD Festival... Laat van je horen!

We zijn opzoek naar een nieuwe Online Marketeer. Iemand die zowel strategisch als inhoudelijk aan de slag gaat in ons team Marketing, Communicatie en Ticketing.

Strategische taken

  • Je ontwikkelt een strategie voor de online media van Arenberg en OLT Rivierenhof.
  • Je bent verantwoordelijk voor de introductie en opvolging van de Marketing Cloud binnen Salesforce.
  • Je definieert en optimaliseert social media-doelstellingen rond publieksbereik, doelgroepen en interacties. Je bedenkt strategieën om die doelstellingen te behalen.
  • Je analyseert de data van onze online kanalen. Je vertaalt die input naar je online strategie.

Inhoudelijke taken

  • Je beheert de website en online media van Arenberg, OLT Rivierenhof. Je communiceert er het programma en onderhoudt beide: van contentupdates uitvoeren tot het opvolgen van onze profilering en van ontwikkelingen in digitale communicatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de digitale identiteit en zichtbaarheid van Arenberg en OLT Rivierenhof. Je volgt de huisstijl voor beide podia op.
  • Je geeft de promotiecampagnes van Arenberg en OLT Rivierenhof mee vorm. Je zet gerichte campagnes op via online ads (Meta, YouTube...), met een focus op awareness én conversie.
  • Je bent de aanspreekpersoon voor een aantal voorstellingen, projecten en festivals, zoals Love At First Sight, Crossing Border en meer.

Je team

Je gaat aan de slag in het team Marketing, Communicatie & Ticketing van Arenberg en OLT Rivierenhof. Je ondersteunt de Marketing- en Communicatieverantwoordelijke rond databeheer en -analyse (CRM-klantendatabase). Samen met de Ticketingverantwoordelijke kom je tot handige CRM-analyses en datarapporten. Je werkt nauw samen met het Content team, met jouw zorgvuldige analyses van social media kom je samen tot de juiste content voor de juiste kanalen.

Wat verwachten we van je?

  • Je bent een native in social media. Je spreekt vlot de taal van elke doelgroep op verschillende kanalen: Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok...
  • Je kent Google Analytics, Tag Manager en Data Studio grondig. Die tools zet je in om over campagnes te rapporteren en ze te optimaliseren.
  • Je kan doelgerichte campagnes opzetten in Meta Business Manager met een duidelijke focus op doel en doelgroepen. Je hebt ook ervaring in online campagnes via YouTube en TikTok.
  • Je hebt kennis van digitale communicatie, informatie en meedia. Je houdt je kennis up-to-date, volgt evoluties in die materies en implementeert die.
  • Je bent grafisch sterk en hebt kennis van en ervaring met de software binnen Adobe Creative Cloud.
  • Je hebt een analytisch denkvermogen. Je bent sterk in het correct, zorgvuldig en efficiënt beheren, structureren, samenvoegen, analyseren en exporteren van data.
  • Je drukt je goed en vlot uit in het Nederlands en Engels. Je weet hoe je content best verwoordt en visualiseert, zodat de boodschap duidelijk is.
  • Je werkt goed samen én zelfstandig. Je bent creatief, stressbestendig en flexibel. Je denkt out of the box, zeker rond promotie voeren.
  • Je herkent je in de waarden van stad Antwerpen. Je wilt je inzetten voor een straffer Antwerpen.

Voorwaarden

  • Je hebt een bachelordiploma of een diploma van gegradueerde van het hoge beroepsonderwijs (HBO5) of een universitair kandidaatsdiploma.
  • Je voldoet aan de sollicitatievoorwaarden van stad Antwerpen.

Wat bieden we je?

  • Je werkt in Arenberg, tijdens de zomermaanden werk je vanuit OLT Rivierenhof.
  • Je gaat aan de slag als B1 - deskundige bij stad Antwerpen.
  • Je krijgt veel extra voordelen. Maaltijdcheques, vergoeding voor woon-werkverkeer via fiets of openbaar vervoer, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie, smartphone met abonnement, kortingen en promoties in winkels en recreatieparken, opleidingen en een goede werk-privébalans: een (voltijdse) werkweek van 38 uren met 35 vakantie- en 14 officiële feestdagen.
  • We verwelkomen diversiteit. We focussen op je kwaliteiten, niet op je afkomst, religie, geboortejaar, geaardheid of beperkingen.

Selectieprocedure

  • Een CV-screening op 2 augustus.
  • Een psychotechnische test, thuisopdracht en sollicitatiegesprek, allemaal tussen 4 en 15 augustus.

Solliciteren kan ten laatste op 30 juni 2024 via de knop hieronder.